Новина от категория В общината
Архив на публикациите

Две години разкопани улици в Кючука

Над две години продължава мащабният проект на ВиК-Пловдив по изграждане на Южния обходен колектор, а краят на ремонтните дейности изглежда мисия невъзможна поне до този момент. Пловдивчани вече са свикнали да се движат по разкопани улици, да чакат в задръствания, да дишат прах и трудно да намират места за паркиране. 
Разбира се, те трепетно очакват да дойде краят на „мъките“ им и да се движат по чисто нови улици с добре изградена пътна инфраструктура, но за жалост тази мащабна реконструкция, отнела толкова много време и струваща 130 милиона лева, не включва подменяне на старите тротоарни настилки.
На места от новия бул. „Александър Стамболийски“ има тротоари, които са с нови плочки, а в по-голямата си част са поставени старите такива заедно с бордюрите.
На вече ремонтираната част от кръстовището с ул. „Стефан Стамболов на запад към „Коматевско шосе“ тротоарите се възстановяват със старите плочки и бордюри. От южната страна няма и помен от реален тротоар и пак масово са оставени старите бордюри.
В част от новоизграждащия се булевард има места с нови и добре изградени тротоари, но генерално картината според него е „отвратителна“. Той смята, че старите положени плочки и бордюри са очукани, назъбени, неравни, неудобни и опасни за хора с колички.
Говорителят на ВиК-Пловдив, Йордан Чемишев. Той обясни, че проектът „Реконструкция, изграждане на канализационната и водопроводната мрежа на град Пловдив“ засяга единствено това, което е разрушено, това да се възстанови.
Става дума за европейски проект, по който се движим спрямо строго определени правила, които са заложени в него, каза той.
Допълни, че на местата, където тротоарните плочки са били изпотрошени напълно, са възстановени с нови такива, но тези, които са били в добро състояние, са запазени и положени: Нямаме право да ги ремонтираме. Неприятно е и го разбираме, но такъв е проектът. Имаше разговори с Общината по казуса, но така и не се стигна до решение.
Абсурдното е, че след няколко години, когато новите пътища се използват пълноценно, старите тротоари ще са негодни, а новите такива ще са започнали да се развалят. Тогава отново би следвало да се ремонтират, което означва отново прах, затруднения и чакане за гражданите.трафикнюз

Публикувана на
25 Март 2025 година